Veelgestelde Vragen

Hieronder vind je het antwoord op enkele veelgestelde vragen over onze producten en diensten. Staat het antwoord op jouw vraag er niet bij? Je kunt altijd contact met ons opnemen, dan proberen wij jouw vraag binnen 24 uur te beantwoorden.

Hoe laat wordt er bezorgd en hoe volg ik mijn levering?

We bezorgen in heel Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden) op dinsdag en donderdag. In het grootste deel van het land bezorgen we daarnaast ook op zaterdag.

Bestel je voor bezorging in het centrale deel van Nederland (Randstad+), dan kun je als bezorgdag dinsdag, donderdag of zaterdag kiezen. Op dinsdag en donderdag bezorgen we tussen 13:00 en 22:00. Op zaterdag bezorgen we altijd voor 18:00, zodat je onze gerechten op tijd in huis hebt voor het avondeten. Bestellen kan tot 10:00 van de dag voordat je bezorgd wil krijgen.
Op de dag voor bezorgen ontvang je tussen 12:00 en 14:00 een bericht via e-mail met de verwachte bezorgtijd,  (op een half uur nauwkeurig) en een tracking-code waarmee je kunt volgen waar jouw bestelling is en hoe laat hij precies aankomt.

Bestel je voor bezorging in een regio buiten het centrale deel van het land, dan bezorgt onze bezorgpartner Red Je Pakketje jouw bestelling op dinsdag of donderdag tussen 17:00 en 22:00. Op de dag van bezorging krijg je in de ochtend een e-mail of SMS met een tracking-code, waarmee je jouw bestelling kunt volgen.

Waarom heb ik geen bevestigingsmail gekregen van mijn bestelling?

Van elke bestelling die succesvol op onze website wordt geplaatst wordt een bevestigings-mail verstuurd. Als je deze niet hebt ontvangen, check dan eerst even je spam-box. Jammer genoeg komt dit mailtje hier af en toe in terecht. Nog steeds niets ontvangen? Neem dan a.j.b. even contact met ons op.

Bezorgen jullie in heel Nederland?

Bijna! Momenteel bezorgen we alleen niet op de Waddeneilanden.

Wat zijn de bezorgkosten?

  • Onze producten worden thuisbezorgd bij bestellingen vanaf €20.
  • In de regio’s waar we op dinsdag, donderdag en zaterdag bezorgen zijn, voor bestellingen van €20 tot €50, de bezorgkosten €4,99.
  • Voor bestellingen van €50 of meer is daar de bezorging gratis!
  • In de regio’s waar we  op dinsdag en donderdag bezorgen zijn de bezorgkosten €4,99.

Waarom kan ik pas bestellen vanaf €20?

Bedrijfseconomisch is het voor ons helaas niet haalbaar om bestellingen onder de €20 te bezorgen.

Overige vragen over bezorging

Voor overige vragen over de bezorging van jouw bestelling kun je contact met ons opnemen. Heb je besteld voor bezorging in het gebied waar we niet op zaterdag bezorgen, dan wordt jouw bestelling door onze bezorgpartner Red je Pakketje bezorgd. In dat geval kun je ook informatie vinden in de veelgestelde vragen van Red Je Pakketje: https://redjepakketje.nl/veelgestelde-vragen

Waar zie ik de ingrediënten van de producten?

In onze webshop staat op de detailpagina van elk product de exacte ingrediëntenlijst onder het kopje Productinformatie.

Kan ik de producten invriezen?

Onze producten zijn vers het lekkerst en niet al onze producten zijn geschikt om in te vriezen. De producten waar dit wel mee kan zijn onze pasta’s, curries, stamppotten, pizza’s en pastries.

Gebruiken jullie plastic?

Voor onze ultra-verse bezorging kunnen we hier nu helaas nog niet om heen. Onze producten zijn zoveel mogelijk verpakt in Kraftkarton en door de verpakkingskeuzes die wij hebben gemaakt bereiken we  80% reductie aan plasticgebruik. Ook kun je bij veel van onze verpakkingen het plastic scheiden van het papier en dit gescheiden weggooien.

Wat doen jullie op het gebied van duurzaamheid?

Wij vinden duurzaamheid heel erg belangrijk. Om zo duurzaam mogelijk te zijn, ondernemen wij de volgende dingen:

  • Onze bezorgservice neemt de dozen en koelelementen die we gebruiken om onze maaltijden veilig te verpakken weer mee terug, zodat we deze kunnen hergebruiken.
  • We hebben voor onze verpakkingen 80% plastic gereduceerd. Ook kun je bij veel van onze verpakkingen het plastic scheiden van het papier, zodat je het als gescheiden afval kunt weggooien. We blijven ook steeds op zoek naar nog duurzamere opties voor de verpakkingen.
  • In een aantal van onze producten, zoals onze soepen, maken we gebruik van geredde groenten die anders weggegooid zouden worden. Dit zijn groenten die in de supermarkt niet op tijd verkocht zijn of die hier en daar een lelijk plekje hebben, maar die wel prima geschikt zijn voor consumptie. Op deze manier dragen wij ons steentje bij aan het tegengaan van voedselverspilling.
  • Om food-waste te voorkomen zijn wij aangesloten bij To Good To Go. We bieden hier tegen een scherpe prijs een box met onze gerechten aan die nog maar voor een korte tijd houdbaar zijn.

Welke allergenen zitten er in de Vegan Masters gerechten?

In de tabel hieronder zie je welke van onze recepten welke allergenen bevatten. (Een ‘+’ geeft aan det dit allergeen in deze maaltijd aanwezig is. Een ‘-‘ geeft aan dat het gerecht dit allergeen niet bevat.)



EiGlutenLupineMelkMosterdNotenPinda’sSchaaldierenSelderijSesamSojaVisSulfiet
Poké Bowls












Summer Bowl, Groot++++
Power Bowl, Groot++++
Summer Bowl, Klein++++
Power Bowl, Klein++++
Salades












Spice It Up, Groot++++
Jackpot, Groot++
Spice It Up, Klein++++
Jackpot, Klein++
Stews












Royal Sweetness
++++++
Asian Twist+++
Pastas












Layered Sensations++++
YOLO Bolo++++
Sandwiches












American Dream+++
Healthy Bastard+++
Pastries












Dark Secret+
Pizzas












Forever Green++
Angry Italian+++
Tropical Jack+++
Truffle Treat+++
Curries












Golden Spices+++
Green Dream++
Pink Heart
Wraps












Ghanoush wrap+++
Rainbow wrap++++

De Vegan Masters werken in een omgeving waar alle 14 allergenen worden gebruikt en kunnen, ondanks alle inspanningen, enige vorm van sporen niet geheel voorkomen.


Welke maaltijden zijn glutenvrij?

Een aantal van onze maaltijden zijn glutenvrij. Deze kun je herkennen aan het onderstaande symbool in de productbeschrijving.

Op dit moment zijn onze glutenvrije producten onze curry’s, onze soepen en de salade Jackpot.

Hoe kan ik de koelelementen verantwoord weggooien?

Onze koelelementen zijn 100% sustainable, je kan ze gewoon weggooien in de prullenbak, maar nog beter is natuurlijk om ze zelf weer in te vriezen en te hergebruiken. Je kunt de koelelementen ook samen met de bezorgdoos mee teruggeven aan onze bezorger dan kunnen wij ze hergebruiken voor een volgende bestelling.

Niet goed, geld terug garantie

Wij garanderen de smaak en kwaliteit van onze gerechten. Mocht er toch iets niet naar wens zijn, dan krijg je gewoon je geld terug!


Om gebruik te maken van de geld terug garantie kun je een mail sturen aan klantenservice@veganmasters.nl met jouw klacht. Je kunt aanspraak maken op deze garantie als onze maaltijden niet voldoen aan jouw verwachting van smaak en kwaliteit, wanneer er iets beschadigd is tijdens transport, of wanneer je jouw bestelling niet op de afgesproken bezorgdatum ontvangt. We kunnen je vragen om een foto van het door jou ontvangen product. Mochten we het gevoel hebben dat er misbruik wordt gemaakt van onze geld terug garantie, dan komt deze te vervallen. Het maximale bedrag dat we terugbetalen is €50 per bestelling, en er kan per persoon maximaal twee keer gebruik worden gemaakt van deze garantie.